Prya - Reisverslag uit Coimbatore, India van Simone Dam - WaarBenJij.nu Prya - Reisverslag uit Coimbatore, India van Simone Dam - WaarBenJij.nu

Prya

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Januari 2012 | India, Coimbatore

Dag lieve lezers!

Even een kort berichtje vanuit het prachtig kleurrijk Ukkadam!:) Zeker nu met Pongal (een festival van Tamil Nadu) worden er veel mooie tekeningen op de grondgemaakt. ik weet niet precies hoe het heet, maar ik zal zo wat foto’s toevoegen;) en na Pongal zal ik jullie natuurlijk wat meer vertellen over wat dit festival inhoud.
Ik wil even laten weten dat het goed met me gaat. Tijdens de kerstvakantie hebben we de jongens mee naar de bioscoop genomen (want ze zijn dol op Tamilmovies) en hebben we een paar banken geverfd die er nu een stuk vrolijker uitzien:) het was fijn dat we in de vakantie meer tijd hadden om wat leuke activiteiten met de jongens te doen.
Het sponsorgeld is al bijna op! Omdat hier nogal vaak de stroom uitvalt kwamen de fathers met het idee dat we een generator en wat lampen konden sponsoren, zodat de jongens ongestoord verder kunnen gaan met hun activiteit als de stroom uitvalt. Vaak viel de stroom uit tijdens het studeren, wat natuurlijk heel vervelend is.. Maar nu dus niet meer!;)
Er is ook een nieuwe vrijwilliger gekomen uit Frankrijk! Een erg leuke meid:)
‘s Ochtends vroeg en vanaf een uur of vier in de middag tot in de avond zijn we bij de jongens en dat gaat vaak erg goed, we proberen de kleine jongens wat meer te helpen met Engels die daar erg blij mee zijn:) Als de jongens naar school zijn geven we de childline kinderen Engels.. Wat vaak tot een gevecht leid want Engels dat vinden ze maar niks, ze zeggen dan: ‘no English! No English!’ waar wij op zeggen: ‘Yeah English, English Super!’ Vaak winnen wij en doen ze met veel moeite toch mee met de les!;P
Verder hebben we overdag veel tijd voor onszelf wat ik best lastig vind.. Ik heb namelijk gemerkt dat ik graag wat wil doen, maar dat blijft lastig als buitenstaander, want dat blijf ik toch. Ik leer op die manier wel heel veel overmezelf en dat vind ik erg interessant:)
Ik ben blij dat ik gekozen heb om voor een wat langere tijd op een plek te blijven. Hoewel ik twijfel of het hier ooit als thuis kan aanvoelen, voel ik op enkele momenten dat ik hier wat heb opgebouwd.
Woi, ik zie dat ik me moet gaan klaarmaken voor ‘The Pongal celebration’, we gaan namelijk Pongal vieren op een van de projecten van onze staf!
Hoe gaat het met jullie? Ik denk veel aan jullie joh!:)
Wauwie, ik ben dankbaar dat ik hier mag zijn:)

Liefs!

Simonnaa! (zo noemen ze mij hier;))

• 15 Januari 2012 - 09:56

Lydia:

Ooh klinkt tof! hopelijk kun je jezelf toch een beetje vermaken.. lijkt me lastig maar klinkt wel mooi wat jullie daar kunnen doen voor die jongens!
    dikke zeeplusminuskusss!!! en tot niet heel erg lang meer!

• 15 Januari 2012 - 13:19

Geri:

he lief buurmeisje,
    althans, nu effe niet!!
    We missen je wel hier, maar het is wel heel leuk om je verslag te lezen. Fijn dat het sponsorgels zo goed van pas komt, goed idee om het in een generator te stoppen. Wij kunnen ons hier natuurlijk niet voorstellen hoe het is, als iedere keer de stroom uitvalt.
    Wij hebben net Miriam weer verhuisd van de Tus naar Tilburg, naar haar nieuwe kamer, ons huis is dus weer wat leger geworden. Het is hier nu wat kouder, vannacht nachtvorst, maar echt winter...Veel succes en plezier daar weer, en tot mails, groeten van allemaal, Geri.

• 15 Januari 2012 - 15:19

Michiel:

Simonna!
    Klinkt superawesome!
    veel plezier op't Pongal Festival :D!!
    leuk dat jullie zoveel nog kunnen betekenen voor die jongens!
    Big hugg ;)!!

• 15 Januari 2012 - 19:49

Anna:

Hee lieverd!

Wat leuk om foto´s te zien! Fijn om even je vrolijke gezichtje te bewonderen. :)
    Goed zeg wat je doet met/voor de jongens. Ik ben trots! :)
    'k ben benieuwd hoe het festival was.
    't Ga je goed liefie! You're doing great!

Knuffels!
    Anna

• 15 Januari 2012 - 21:45

Kim:

Simon!
    Heeeerlijk om al die verhalen van je te lezen!
    En een mooi moment hiero toen ik op een foto de volleybalskills van de jongens mocht bewonderen! Suuuupervet haha!
    Ga vooral zo door zou ik zeggen :D

• 16 Januari 2012 - 14:22

Markos:

hee moon! klinkt leuk man! :)
    en wat een mooie foto's! volgens mij heb je daar wel een leuk project te pakken :) groetjes aan de jongens! :)

smok

• 18 Januari 2012 - 17:55

Ileen:

Heej Poonos!!
    Klinkt goed joh! En die foto's zijn erg leuk! :) Geniet ervan!
    Dikke smakkers van je nichie!
    Xxxx

• 08 Februari 2012 - 11:38

Anouk:

Hee Simone!
    Goed om te horen dat het je goed bevalt daar! Het klinkt echt allemaal heel leuk en je bent echt super goed bezig! Haha, ik zie ook dat het daar wel een lekker temperatuurtje is! Het vriest hier echt hard, maar dat had je vast al gehoord ;) Geniet er nog even van! xx

• 12 Februari 2012 - 18:41

Brenda:

Waaaauuuw Simone! Wat klinkt het tofffffff. Echt super wat je doet. Veel succes nog en ik lees graag je volgende verhaal! Liefs x x

Verslag uit: India, Coimbatore

Vazhga Valamudan!

15 Januari 2012

Prya
Simone

Dag lieve lezers, Daar zit ik dan, lekker thuis:)haha, nog wel ja! Het is gek genoeg nog steeds wat onwerkelijk dat ik straks naar India ga, oe wat spannend! ik heb er zin in! en ik ben erg blij en dankbaar dat het nu eindelijk gaat gebeuren:) Ik heb erg genoten van de afgelopen weken in Nederland. het was moeilijk om afscheid te nemen maar tegelijkertijd ook heel mooi en bijzonder omdat je dan pas echt goed beseft hoeveel de mensen hier voor je betekenen:)Bedankt! whoo, ik ga al over twee uurtjes! nog even genieten van het mooie weertje hier en dan gaan met de banaan!:D Heel veel liefs! ik schrijf jullie:) Simone

Actief sinds 02 Nov. 2011