Nalini - Reisverslag uit Coimbatore, India van Simone Dam - WaarBenJij.nu Nalini - Reisverslag uit Coimbatore, India van Simone Dam - WaarBenJij.nu

Nalini

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

22 Maart 2012 | India, Coimbatore

Goeiemiddag allemaal!

Door tijdgebrek, geen zin, vergeetachtigheid en nieuwe indrukken heb ik jullie lange tijd laten wachten op een volgend verslag, wat waarschijnlijk mijn laatste zal zijn...
Ik bevind me op dit moment in de miljoenenstad Chennai in een internetcafe verstopt boven de vele kleine winkeltjes in deze drukke stad. Al lijken de steden in Tamil Nadu redelijk veel op elkaar, ze hebben toch allemaal wat eigens. In dit diverse land blijf je continu nieuwe indrukken opdoen.

Omdat het al een tijdje geleden is dat ik wat op mijn blog heb geschreven zal ik voor de duidelijkheid verder gaan bij waar ik gebleven was.
Het afscheid van Don Bosco Anbu Illam! de laatste weken zijn we vooral bezig geweest met afronden. we hebben groepsfoto's gemaakt en laten afdrukken voor de kinderen, cadeautjes gekocht en een enorme cake gesneden en die lekker opgegeten natuurlijk!:) Dit deden we al best vroeg omdat Caithlin eerder weg zou gaan dan Alice en ik. Het voelde dus nog niet als een echt afscheid.
Toen kwamen 1 maart mijn ouders en tot mijn grote verassing Jorien (mijn tweelingzus) mij opzoeken op het project! 5 dagen zijn ze gebleven en heb ik ze het project laten zien en de omgeving. Het was erg leuk om ze rond te leiden en ook de jongens vonden het ontzettend leuk dat ze kwamen:)
Ik heb de jongens nog even kunnen verwennen met stroopwafels en zooi die mijn familie had meegesjouwt vanuit Nederland. Na een fijn afscheid, lieve woorden en presentjes die ik kreeg verliet ik het project met een gek, maar goed, dankbaar gevoel.
Vervolgens ging ik dan op pad met mijn familje en had ik erg veel zin om meer te zien van India.
Bijna drie weken hebben we rondgeknart door Zuid-India met onze taxidriver Anand, een erg leuke chauffer!:) We hebben een paar dagen op een boot vertroefd, een lokaal indiaas festival bijgewoond, een wildpark bezocht, een karateshow aanschouwt, kruiden geproeft in een kruidentuin en heeeel veel tempels bezocht. Vooral de vrouwen en kinderen in kleurrijke sari's en de mannen met lange baarden en schortjes die hun rituelen uitoefenen zijn prachtig om te zien. Je kunt het zo gek niet bedenken wat ze allemaal doen met die godenbeelden, vanalles! Rondjes lopen, de beelden bekogelen met boter en poeder, ze offeren bloemen, fruit, kippen! en nouja, ieder op zijn eigen manier. Prachtig!

Na deze geweldige reis kom ik weer terug bij Chennai waar ik mijn laatste 10 dagen (nu nog maar 6...) besteed in India!
Ik verblijf in een childrenshome, waar ik alleen slaap en eet. de rest van de dag volg ik yoga lessen. Vooral theorie en meditatie lessen krijg ik.
Ik beleef hier allerlei nieuwe dingen en kijk nog steeds mijn ogen uit al ben ik hier in India nu al ruim vier maanden.
Ik wil jullie nog veel meer vertellen over mijn belevingen hier in Chennai tot nu toe, maar helaas moet ik erweer vandeur en kan ik niet voor eeuwig in dit internet cafe blijven;P
Ik hoop nog een volgend verslag te kunnen plaatsten, zo niet, dan wordt de rest vervolgd in Holland!

Heel veel liefs! Ik heb zin om jullie weer te zien:)

Vazgha Valamudan (be blessed by the divine)

Simone

  • 22 Maart 2012 - 15:38

    Joannet:

    Hoi lieve Moon,

    Wat gek om weer hier te zijn in ons rechthoekige, georganiseerde landje terwijl jij nog in de gezellige, kleurrijke indiase chaos vertoeft.
    Goed nieuws: de zon schijnt hier volop!!
    Tot de 29ste!!
    Knuf, mama

  • 23 Maart 2012 - 09:17

    Lydia:

    Tot snel lieve poon!!!!! heel veel zin om je weer te zien!!! x x x x x x x x xx xxx

  • 24 Maart 2012 - 12:18

    Michiel:

    Ik sluit me volledig aan bij Lydia! :D

  • 27 Maart 2012 - 10:27

    Anna En Jorien:

    Hoooi lieve Drol!
    We staan je hier gillend op te wachten en filosoferen over de geweldige Poon die weer terug gaat komen. Kom je per zen-wolk of per vliegtuig? =p We luisteren Indiase muziek, maken een masker van sandelwood en eten (vieze) cardamonpitten. :D We kunnen niet wachten je weer te zien! Nog lekker een paar daagjes keten met Cate-je! Geniet er nog van!

    Een dikke vette mega SMOK!
    Joriennemiennemopsie en Ennanes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Coimbatore

Op naar het onbekende..

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

Thuis

22 Maart 2012

Nalini

16 Februari 2012

foto's!

13 Februari 2012

Vazhga Valamudan!

15 Januari 2012

Prya
Simone

Dag lieve lezers, Daar zit ik dan, lekker thuis:)haha, nog wel ja! Het is gek genoeg nog steeds wat onwerkelijk dat ik straks naar India ga, oe wat spannend! ik heb er zin in! en ik ben erg blij en dankbaar dat het nu eindelijk gaat gebeuren:) Ik heb erg genoten van de afgelopen weken in Nederland. het was moeilijk om afscheid te nemen maar tegelijkertijd ook heel mooi en bijzonder omdat je dan pas echt goed beseft hoeveel de mensen hier voor je betekenen:)Bedankt! whoo, ik ga al over twee uurtjes! nog even genieten van het mooie weertje hier en dan gaan met de banaan!:D Heel veel liefs! ik schrijf jullie:) Simone

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 15886

Voorgaande reizen:

15 November 2011 - 29 Maart 2012

Op naar het onbekende..

Landen bezocht: